Operational Intelligence “nice-to-have” czy “konieczność” w retailu?

Operational Intelligence “nice-to-have” czy “konieczność” w retailu?

13/01/2016
Podziel się

Jak zwiększyć dochody i skuteczność działań sprzedażowych dzięki Operational Intelligence?

W ciągu ostatnich lat obserwujemy transformację rynku sprzedaży detalicznej. Związane jest to z ciągłą zmianą potrzeb i oczekiwań konsumentów oraz postępem digitalizacji procesu zakupowego, a także wykorzystywaniem statystyki i zaawansowanej analizy danych zakupowych (w tym analizy koszykowej). Analiza danych maszynowych staje się bowiem nieodzownym narzędziem używanym w celu zwiększenia zysku i sprostania ostrym wymaganiom konkurencji. W związku z powszechnością e-zakupów powstało nowe zjawisko wśród dużych graczy na rynku, którzy z sukcesami łączą sprzedaż w sklepach tradycyjnych ze sprzedażą on-line i jej korzyściami. Zjawisko to nazwano omnichannel retail. Z drugiej strony zauważamy mniejsze przywiązanie konsumentów do marki a technologie (np. aplikacje do porównywania cen) umożliwiają im zdroworozsądkowe podejście do swoich decyzji zakupowych.
Jak zatem w odpowiedzi na obecne tendencje sprostać oczekiwaniom konsumenta zyskując równocześnie przewagę konkurencyjną nad innym graczami?

Operational Intelligence szansą dla retail

Techniki Visual Merchandisingu oraz promocje cenowe dziś już nie wystarczą. Z pomocą przychodzi nam analiza danych pochodzących z coraz większej ilości urządzeń elektronicznych jak kasy elektroniczne, kamery przemysłowe, bramki magnetyczne etc.,które pozwalają dokładnie śledzić wszelkie czynności związane z pobytem klienta w sklepie, włączając nawet emocje związane z danym produktem, ilość czasu spędzonego na oglądaniu danego produktu i to czy w rezultacie został on zakupiony.

Dzięki danym i ich analizie sektor sprzedaży detalicznej jest w stanie w dużym prawdopodobieństwem przewidywać zmieniające się potrzeby klientów i optymalizować sprzedaż produktów aby wypracować jak największy zysk z każdego metra powierzchni swoich sklepów. Linux Polska dzięki nowoczesnym rozwiązaniom analitycznym wspiera handel i dystrybucję w podejmowaniu decyzji mających na celu budowanie ich konkurencyjności charakteryzując się płynną analizą danych pochodzących z procesu zakupowego, w czasie rzeczywistym.
Produkt Retail Intelligence stworzony przez LinuxPolska odróżnia od innych dostępnych na rynku podobnych rozwiązań łatwość w integracji i skalowalność.

Możliwość śledzenia efektów marketingowych

Narzędzie Retail Intelligence monitoruje sprzedaż uwzględniając kategorie produktów, ich ekspozycji, odpowiadając na pytanie po jakiego rodzaju dobra komplementarne sięgają klienci oraz jak zaaranżować przestrzeń sklepową w celu maksymalizacji jej wykorzystania. Taki bowiem czynnik jest podstawą do obliczania chociażby zwrotu inwestycji w powierzchnię handlową.
To tylko niektóre z możliwości jakie daje ten system.

Coraz więcej firm decyduje się na sprzedaż za pośrednictwem kanału e-commerce i ta tendencja będzie stale rosnąć. Do tego dochodzi komunikacja w social mediach i akcje marketingowe. Pomiar skuteczności kampanii należy do jednych z podstawowych działań, które należy uwzględnić .
Dzięki rozwiązaniu Retail Intelligence możemy łatwo zbadać zachowania klientów w internecie, przeanalizować akcje marketingowe oraz ich wpływ na sprzedaż.
Platforma zapewnia również monitorowanie wydajności i stabilności aplikacji mobilnych Pomaga to poprawić jakość usług oferowanych użytkownikom.

Jeśli szukają Państwo rozwiązania które sprawnie zanalizuje mechanizmy wokół procesu sprzedaży zapraszamy do kontaktu z LinuxPolska – ekspertem w dziedzinie technologi OpenSource oraz Operational intelligence.

Retail Intelligence (RI) by Linux Polska

Dziękujemy,

Jakub Gałązka
Marketing Manager

Ewelina Kołacz
Marketing & Sales Assistant

Zobacz również

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Skontaktuj się z nami