Linux - wsparcie dla Twojego Linuksa - Linux Polska
Podziel się

Wsparcie dla twojego Linuksa na zasadach umowy między dostawcą a odbiorcą do tej pory kojarzone było tylko z komercyjnymi dystrybucjami Systemu. W nowej ofercie firmy Linux Polska pojawia się możliwość zawarcia umowy wsparcia również dla niekomercyjnych dystrybucji Linuksa.

Powszechnie wiadomo, że systemy linuksowe są zasadniczo dostępne publicznie i nieodpłatnie. Istnieją wyjątki takie jak Red Hat Enterprise Linux, którego forma binarna nie jest dostępna publicznie. W dalszym ciągu jednak mamy dostęp do kodu źródłowego, który można skompilować i używać tak przygotowanego systemu (z czego korzysta projekt CentOS) bez ponoszenia opłat.

Niektóre dystrybucje Linuksa dostępne są wraz z komercyjnym wsparciem technicznym w postaci subskrypcji. Jest to dobra wiadomość dla przedsiębiorstw, które wymagają stabilnej i przewidywalnej platformy do uruchamiania oprogramowania oraz oczekują wsparcia technicznego przy rozwiązywaniu typowych problemów eksploatacyjnych. Rozwiązaniem w takiej sytuacji są subskrypcje wsparcia jednej z komercyjnych odmian Linuksa takich jak: Red Hat Enterprise Linux, Suse Linux Enterprise Server, Ubuntu czy Oracle Enterprise Linux.

Co jednak w sytuacji, gdy naszą ulubioną dystrybucją jest Debian lub CentOS, które standardowo nie posiadają komercyjnego wsparcia technicznego? Wybór tych dystrybucji może być podyktowany wieloma czynnikami, takimi jak brak ograniczeń licencyjnych czy łatwy, publiczny dostęp do rozbudowanych repozytoriów z oprogramowaniem. W odpowiedzi na takie oczekiwania została przygotowana nowa oferta firmy Linux Polska, pod hasłem: „Wsparcie dla Twojego Linuksa”. W ramach tej oferty mamy możliwość wykupienia wsparcia dla popularnych dystrybucji Linuksa lub rozszerzenia SLA dla posiadanych subskrypcji.

Dodatkowe wsparcie dostępne lokalnie w naszym kraju może być korzystne nawet dla użytkowników komercyjnych odmian Linuksa. Można tutaj skorzystać z kontaktu telefonicznego w języku polskim czy możliwości przyjazdu inżyniera do lokalizacji klienta.

Szerszy zakres usług, obejmuje m. in:

  • audyt poprawek,
  • rekomendacje dotyczące aktualizacji, oraz przetestowanych konfiguracji
  • oprogramowania
  • transfer wiedzy,
  • opiekę dedykowanego Technical Accout Manager’a.

Poza systemem operacyjnym wsparciem można objąć dodatkowe komponenty takie jak: oprogramowanie bazodanowe PostreSQL, platformy middleware jak Apache Tomcat, Red Hat JBoss EAP, narzędzia automatyzacji Puppet, Chief i inne

Dodaj komentarz

avatar
2000
  Subscribe  
Powiadom o

Skontaktuj się z nami