LP-R03 – R – Marketing & Social Research

Celem szkolenia LP-R03 – R – Marketing & Social Research jest przygotowanie praktyków zajmujących się analizą danych marketingowych i społecznych, oraz innych osób zainteresowanych tymi obszarami, do wykorzystania możliwości popularnego, darmowego środowiska R (https://www.r-project.org), jako alternatywy/rozszerzenia dla komercyjnych pakietów analitycznych. Szkolenie obejmuje wprowadzenie do języka, przegląd najczęściej wykorzystywanych bibliotek analitycznych i praktykę użycia środowiska R w ramach warsztatów opartych na analizie przypadków.

Wymagania:

Orientacja w podstawowych pojęciach z obszaru badań marketingowych i statystyki, takich jak analiza opisowa, segmentacja klientów, analiza koszykowa, modelowanie wyborów konsumenckich. Chęć uczenia się nowych rzeczy, szczególnie zaś predylekcja do programowania. Wcześniejsze doświadczenie ze środowiskiem R nie jest wymagane.

Ważne informacje

3600 PLN + Vat
3 dni
Tel.: 22 213 95 71
autorskie Linux Polska
Al. Jerozolimskie 100, Warszawa

  1. Dzień – Wprowadzenie do języka R:
    • środowisko, sesje robocze i zapisywanie efektów pracy
    • wczytywanie popularnych formatów i eksport danych
    • składnia, struktury danych i operacje na nich
    • funkcje wbudowane, struktury kontrolne oraz funkcje własne
    • wizualizacja danych: pakiety base, grid i biblioteki specjalistyczne
    • ćwiczenia praktyczne
  2. Dzień – Przygotowanie danych, ich eksploracja i wykrywanie zależności:
    • cięcie i gięcie zbiorów numerycznych i tekstowych
    • czyszczenie i uzupełnianie brakujących danych
    • wizualizacja zależności dla danych ilościowych i jakościowych
    • analiza opisowa zmiennych i porównywanie grup
    • szukanie wyznaczników zdarzeń: modele liniowe
    • ćwiczenia praktyczne
  3. Dzień – Zaawansowane metody w analizie marketingowej:
    • redukcja złożoności danych: analiza czynnikowa i skalowanie wielowymiarowe
    • segmentacja: analiza skupień i klasyfikacja
    • analiza koszykowa: reguły asocjacyjne
    • modelowanie zachowań/wyborów konsumenckich
    • szukanie wyznaczników zdarzeń: modele liniowe
    • ćwiczenia praktyczne

top